A megfelelő testmozgás kiválasztása sokunk számára okoz fejtörést. Van, aki a futásra esküszik, mert zenével a fülében elmélyedhet a gondolataiban, miközben a kilométereket rója.

Nekem kell a tömeg húzó ereje! Számomra nagy támaszt jelent, ha már az oda úton is közösen megyünk. Bizony mi nők, ha nap közben érezzük a menstruáció tüneteit, a hátunk közepére kívánjuk az edzést, csak a fekvő vagy kisgömböc testhelyzet után vágyakozunk egész nap. Ilyenkor a másik fél noszogatása, lelki támasza felbecsülhetetlen J. (Erről tudnék még mesélni..)

Miután az elhatározás megszületett, elkezdődik a keresgélés, hogy milyen órára és mikor járjunk?

Szerintem ezeket a szempontokat, mindenképp vedd figyelembe, mielőtt belevágsz!

 

  1. Edzőterem elhelyezkedése: Ugye te se szeretnéd munka után még az egész várost átszelni, esetleg a dugóban ülni egy órát, mire odaérsz
  2. Edzettségünknek, érdeklődésünknek megfelelő óra kiválasztása: Szerencsére, ma már nagy a választék, a különböző mozgásformák között, de ha régen nem mozogtunk, akkor talán ne a legerősebb TRX edzésre iratkozzunk fel, mert bizony könnyen csalódás lesz a vége…. fűszerezve nagy adag izomlázzal
  3. A szervezettség: Bizony erről oldalakat lehetne írni, hogy milyen fontos, de talán a legkellemetlenebb, ha nem veszik figyelembe a terem befogadóképességét és az edzőtársad orrbavág, vagy az orrod előtt kalimpál stb…
  4. A higiénia: A polifoam tisztaságát, fertőtlenítését nem könnyű ellenőrizni, hiszen a bacikat szemmel nem látjuk. Ilyenkor ajánlom, hogy egy vékony törülközővel terítsük le, és azon végezzük a gyakorlatokat. Bár van ahol az óra befejezésének a része, hogy a matracodat át kell törölnöd fertőtlenítő folyadékkal, de a nagy sietségben az nem biztos, hogy túl alapos. A zuhanyzók és a szekrények állapota sem elhanyagolható, elég csak bekukkantani, hogy elmenjen a kedvünk a helyiség használatától.
  5. A szolgáltató személyzet viselkedése: Kedves, segítőkész recepcióstól szívesebben kérünk információt, mint az ellentététől. Az óraadó edző figyelmessége is mérvadó, mert ha nem veszi a fáradtságot, hogy ellenőrizze a gyakorlatok kivitelezését, akkor könnyen húzódás, sérülés lehet a vége.

Véleményem szerint, ha elhatároztad, hogy edzeni fogsz, akkor ezeket a szempontokat vedd figyelembe. Érdemes nem rögtön elköteleződni bérlet vásárlással, inkább 1 próbaórán részt venni. Sok helyen az első alkalmat ingyen biztosítják, ami számomra nagyon szimpatikus hozzáállás.

Edzésre fel!

Nóri